ردکردن این
مدیریت بودجه در خرید لپ تاپ گیمینگ

مدیریت بودجه در خرید لپ تاپ گیمینگ

بازی های تریپل ای (AAA) گروهی از بازی های ویدئویی هستند که بودجه های زیادی برای توسعه آنها استفاده شده و از طرفی در دسته بندی بازی ها از جلوه های بصری بیشتری برخوردار بوده که نیاز به سطح پردازش گرافیکی بالاتری در دستگاه خواهند داشت. این گروه از بازی ها در مجلات و وب سایت های مختلف نمره های بسیار بالایی پس از انتشار می گیرند. لپ تاپ هایی که به منظور اجرای اینگونه بازی ها توسط گیمر مورد استفاده قرار می گیرد، حتما می بایست از ویژگی های خاصی برخوردار بوده و به نسبت نمونه های معمولی باید سخت افزار قوی تری در آنها بکارگیری شده باشد. خرید لپ تاپ گیمینگ هزینه های بالایی برای افراد خواهد داشت. به همین جهت می بایست بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته ایم را به شکلی کاملا بهینه و به جا هزینه کنیم تا بتوان نهایت بهره وری از دستگاه را داشته باشیم. بنابراین بهتر است برای انتخاب و خرید لپ تاپ با همکاران کارشناس ما در گروه مهندسی  لعل فام تماس گرفته و از راهنمایی های آنها در این کار استفاده نمایید. برای آشنایی با نکاتی در رابطه با خرید لپ تاپ گیمینگ با پی سی کالا در ادامه این مطلب همراه باشید.

پردازنده مرکزی که اصلی ترین قطعه مورد استفاده در همه کامپیوترها و لپ تاپ هاست، اولین فاکتوری است که در انتخاب و خرید لپ تاپ برای همه انواع کاربری مورد توجه قرار خواهد گرفت. پردازنده گرافیکی در لپ تاپ های گیمینگ اولویت مهم دیگر می باشد. نوع و حجم انواع حافظه نیز از دیگر نکاتی هستند که حتما باید به آنها توجه نمود. برای اجرای بازی ها بر روی لپ تاپ عملکرد مناسب در همه این قطعات لازم خواهد بود. بنابراین یکی از نکات بسیار مهمی که در انتخاب لپ تاپ باید مد نظر قرار داد، این است که بتوان به نحو احسن سطح بالایی از پتانسیل سخت افزارهای موجود در دستگاه را بکارگیری کرد. در غیر این صورت بابت چیزی هزینه کرده ایم ولی بهره کافی از آن را نخواهیم برد. به عنوان مثال دستگاهی که پردازنده پرسرعتی دارد اما از سوی دیگر برای ذخیره سازی فایل ها و برنامه ها از یک حافظه با سرعت پایین استفاده می کند، نمی تواند تمام ظرفیت پردازنده را مورد استفاده قرار دهد.

قطعات اصلی باید به صورت کاملا سازگار در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشد. در صورتی که قطعه ای اصلی به نسبت دیگر قطعات از سرعت کمتری برخوردار باشد اصطلاحا در عملکرد این لپ تاپ و یا کامپیوتر گلوگاه وجود دارد. گلوگاه و یا باتل نک اصطلاحی است برای قسمتی از جریان داده که به علت کندی، عملکرد کلی و راندمان عمومی دستگاه را کاهش خواهد داد. توجه به این نکته به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید میزان بودجه خود را برای خرید لپ تاپ به شکلی صحیح مدیریت نمایید. پردازنده های نسل دوازدهم اینتل گزینه های بسیار مناسبی برای اجرای خیلی از بازی های جدید و سنگین خواهند بود. این پردازنده ها با برخورداری از تعداد هسته های زیاد و عملکردی متفاوت، بازدهی بسیار بیشتری به نسبت نمونه های تولید شده در نسل های قبلی داشته اند. بنابراین برای اجرای بازی های سنگین، لپ تاپی را انتخاب نمایید که دارای پردازنده های Core i5 نسل 11 به بالا باشند.

گرافیک از دیگر اولویت های بسیار مهم برای انتخاب لپ تاپ است. خصوصا در دستگاهی که به طور خاص برای اجرای بازی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال لپ تاپی برای اجرای بازی های تریپل ای هستید، این دستگاه باید از تراشه های گرافیکی سری RTX و GTX برخوردار باشد. بسیاری از بازی های روز برای اجرا، نهایتا به 12 گیگابایت رم نیاز دارند. به همین دلیل نیاز به مقدار رم بسیار بالا در لپ تاپ برای اجرای این بازی ها نیست. 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 برای این کار مناسب می باشد. در خرید لپ تاپ های گیمینگ، نمونه هایی را انتخاب نمایید که از حافظه های SSD برخوردار هستند. چرا که سرعت این نوع حافظه بسیار بیشتر از نمونه های HDD می باشد و کمک زیادی به اجرای راحت تر و روان تر بازی ها و برنامه های مورد نیاز بر روی دستگاه خواهد کرد. آخرین اولویت در بین قطعات اصلی لپ تاپ با نمایشگر آن خواهد بود.

نمایشگرهایی که با دقت نمایش تصویر فول اچ دی در لپ تاپ ها بکارگیری می شوند نیز برای اجرای بسیاری از این دست بازی ها کافی می باشند. در صورتی که بودجه بیشتری برای خرید در دست دارید می توانید به سراغ لپ تاپ هایی بروید که از پنل نمایشی OLED برخوردار هستند. اما این کار ضرورتی نداشته و پنل های IPS هم می توانند به طور کامل پاسخگوی نیازهای شما باشند. پنل های OLED و AMOLED هزینه های تولید بسیار بیشتری به نسبت نمونه های IPS و پایین تر از آن دارند. به همین جهت بکارگیری آنها در لپ تاپ ها قیمت آنها را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

گروه مهندسی لعل فام از مجموعه های معتبر و شناخته شده در عرضه و تعمیر انواع قطعات کامپیوتری، لپ تاپ، مانیتور و کیس های اسمبل شده در کشور می باشد. کارشناسان این مجموعه در پی سی کالا می توانند به تمامی سوالات شما در زمینه خرید لپ تاپ پاسخ داده و شما را در این کار راهنمایی نمایند. شما هموطن عزیز می توانید برای اطلاع از خدمات این مجموعه و یا به منظور کسب مشورت در انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ با همکاران ما در پی سی کالا تماس برقرار نمایید.