ردکردن این
راهنمای انتخاب لپ تاپ گیمینگ

راهنمای انتخاب لپ تاپ گیمینگ

بازی یکی از محبوب ترین کاربری ها در انواع لپ تاپ و کامپیوتر می باشد. بازار قطعات کامپیوتری و لپ تاپ ها با توجه به وارداتی بودن این محصولات به میزان بسیار زیادی بستگی به نرخ دلار و نوسانات قیمت ارز دارد. به همین جهت قیمت این لوازم نیز با بالا رفتن نرخ دلار افزایش داشته است. بنابراین بودجه ای که برای این کار در دسترس داریم را باید به صورتی کاملا بهینه و مناسب خرج نموده و از هزینه های بیشتر برای برخی از بخش هایی که نیاز کمتری به آنها داریم خودداری کنیم. با این استراتژی و با توجه به میزان بودجه خود می توان لپ تاپی بسیار مناسب برای بازی تهیه کرده و به عبارتی دیگر نهایت بهره رو از هزینه هایی که می کنیم ببریم. توجه داشته باشید که برای انتخاب و خرید لپ تاپ حتما به مشورت با افراد متخصص نیاز خواهید داشت و صرفا با خواندن چند مقاله اینترنتی نمی توان این کار را به درستی انجام داد. یکی از خدمات گروه مهندسی لعل فام در فروشگاه پی سی کالا ارائه مشاوره به همه هموطنان عزیز برای خرید لپ تاپ در سراسر کشور می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به چند نکته در انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ اشاره کنیم. برای آشنایی با این نکات و شناخت اولویت های مورد نیاز در این کار، با پی سی کالا تا انتهای این محتوا همراه باشید.

در لپ تاپ های گیمینگ چه قطعاتی از اولویت های بالاتری برخوردار هستند؟ برای تجربه کیفیت بالاتری در بازی کدام قطعات باید عملکرد بهتری داشته باشند؟ بیشترین قسمت بودجه برای خرید لپ تاپ گیمینگ به کدام بخش از دستگاه اختصاص داده می شود؟ سری های گیمینگ در کدام برند از کیفیت بیشتری برخوردار هستند؟ اولین کاری که برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب نیاز است تعیین میزان بودجه ای است که برای خرید در دسترس دارید. پردازنده مرکزی، تراشه گرافیکی، مقدار و نوع حافظه رم و همچنین نوع و حجم حافظه دائمی، از جمله اولویت های اصلی هستند که بودجه شما می بایست به شکلی صحیح در بین آنها تقسیم شوند. در بین سری های میان رده عرضه شده برای این کاربری، Ideapad Gaming در برند لنوو , TUF Gaming از ایسوس، به میزان بسیار بیشتری از سوی گیمرها مورد استقبال و استفاده قرار می گیرند.

پردازنده های Core i7 و Core i5، نسل دوازدهم اینتل از بهترین نمونه هایی هستند که بازدهی بسیار بالایی برای این کاربری خواهند داشت. پردازنده های گرافیکی انویدیا سری GTX و RTX به نسبت بودجه ای که دارید گزینه های بسیار خوبی برای استفاده در بازی خواهند بود. حافظه رم از دیگر اولویت های اصلی در انتخاب لپ تاپ است که مقدار آن برای کاربری های گوناگون متفاوت است. مقدار 16 گیگابایت حافظه رم برای اجرای تمامی بازی ها کافی بوده و حجم بالاتر آن نیز برای راحت تر اجرا شدن برنامه ها و بازی ها کارایی خواهد داشت. بنابراین برای این فاکتور بهتر است، دستگاهی انتخاب کنید که بین 16 تا 20 گیگابایت حافظه رم DDR4 داشته باشد. حافظه های SSD سرعت بسیار بالاتری از هارد درایوها دارند، و بر اجرای بازی ها و برنامه ها به شکلی سریعتر تاثیر زیادی خواهند داشت.

بنابراین برخورداری از 256 گیگابایت حافظه SSD برای لپ تاپ گیمینگ ضروری بوده و از آنجایی که حافظه دستگاه را در آینده نیز می توان ارتقا و افزایش داد بهتر است هزینه های بیشتر در انتخاب تراشه گرافیکی بهتر اختصاص داده شوند. نمایشگر و نوع پنل آن و همچنین دیگر تجهیزات دستگاه از اولویت های پایانی برای انتخاب لپ تاپ خواهند بود. در صورتی که شناخت کافی از سخت افزارهای بکارگیری شده در پیکربندی لپ تاپ ها ندارید سعی کنید از افراد آشنا با این حوزه کسب مشورت نموده و برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب با بودجه و نوع کاربری خود از آنها راهنمایی دریافت کنید. گروه مهندسی لعل فام از برترین مجموعه های عرضه و تعمیر انواع لپ تاپ، قطعات کامپیوتری و کیس های اسمبل شده در کشور می باشد. شما عزیزان می توانید به منظور دریافت مشورت از مشاورین متخصص ما در انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ با شماره های ارائه شده در پی سی کالا تماس برقرار نمایید.