ردکردن این
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ

گیم نیز یکی از کاربری های پرطرفدار از انواع کامپیوتر و لپ تاپ می باشد. برخی از کاربران برای این کاربری به سراغ خرید لپ تاپ گیمینگ رفته و برخی دیگر ترجیح می دهند از کامپیوترهای رومیزی استفاده نمایند. طرفداران لپ تاپ های گیمینگ، بیشتر به مزیت جابجایی و بکارگیری دستگاه در هر مکان و شرایطی توجه دارند اما بسیاری از گیمرها به این قابلیت نیازی نداشته و به همین جهت به سراغ جمع آوری و خرید سیستم گیمینگ می روند. خرید کامپیوتر برای استفاده در گیم، مزیت های متعددی دارد. اولین مزیت این است که بودجه مورد نیاز در خرید لپ تاپ را می توان در جمع آوری یک سیستم قوی تر هزینه نمود و از کیفیت بیشتری برخوردار بود. از سوی دیگر در خرید کامپیوتر دست بازتری برای انتخاب سخت افزارهای مورد نیاز خود خواهید داشت، به همین جهت می توان هزینه ای که برای این کار اختصاص داده شده را به شکلی کاملا بهینه خرج نمود. در ادامه این مطلب برای اطلاع از برخی نکات مهم در خرید کامپیوتر گیمینگ با پی سی کالا تا پایان این مطلب همراه باشید.

اولین نکته ای که در این کار باید به آن توجه نمود بودجه ای است که برای این کار در دسترس داریم. تقسیم بندی و مدیریت بودجه برای انتخاب قطعات اصلی ترین فاکتور برای انتخاب یک سیستم مناسب می باشد. اولویت های موجود در انتخاب قطعه، عبارتند از، پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه رم و نوع و حجم حافظه دائمی دستگاه. پردازنده اصلی و کارت گرافیک، هزینه برترین قطعات مورد استفاده برای این کار هستند. اگر بودجه زیادی برای این کار اختصاص نداده اید می توانید از پردازنده های Cor i3 نسل یازدهم استفاده نمایید و در بین پردازنده های گرافیکی انویدیا سری Gtx از 1650 تا 1660 و Rtx از 2060 و 3050 نمونه های اقتصادی و مقرون به صرفه ای برای گیمینگ هستند که می توان آنها را انتخاب و خرید کرد. در بین محصولات شرکت AMD نیز می توانید از مدل های RX580 تا Rx 6800xt استفاده نمایید.

در صورتی بودجه بیشتری برای خرید در دست دارید برای انتخاب پردازنده مرکزی می توانید از CPU های نسل یازدهم Cor i7 و Cor i9 اینتل نیز استفاده کنید و برای پردازنده گرافیکی خود به سراغ سری میان رده و بالارده RTX انویدیا بروید؛ چرا که در این صورت دست بازتری برای انتخاب خواهید داشت. پس از انتخاب پردازنده های اصلی و گرافیکی می توانید مابقی پول خود را برای انتخاب و خرید دیگر قطعات مانند حافظه رم و حافظه دائمی استفاده نمایید. مقدار حافظه رم مورد نیاز برای بسیاری از بازی ها 12 گیگابایت می باشد. به همین جهت استفاده از حجم حافظه رم 16 گیگابایت برای گیمینگ کافی و 32 گیگابایت حافظه رم ایده آل می باشد. میزان زمان تاخیر(CL) از مهمترین فاکتورها در انتخاب رم برای کاربری گیمینگ می باشد. بنابراین به جای این که به دنبال هزینه برای خرید رم در فرکانس بیشتر باشید سعی کنید از نمونه هایی با مقدار CL پایین تر استفاده نمایید. بهتر است در کامپیوتر خود از حافظه SSD استفاده نمایید. SSD ها سرعت بسیار بیشتری به نسبت هارد درایو ها داشته، همچنین مقاومت و طول عمر آنها نیز بالا می باشد. بکارگیری حافظه های SSD در کامپیوترهای گیمینگ سرعت اجرای بازی ها را افزایش داده و عملکرد عمومی دستگاه را نیز بهبود خواهد داد. برخی از گزینه ها مانند خرید مادربردهای گیمینگ که به لحاظ کیفیت پورت ها و قطعات بکارگیری شده در ساخت برای اجرای بازی ها به نوعی بهینه تر عمل می کنند، از جمله اولویت هایی هستند که در صورت برخورداری از میزان بودجه بیشتر می توانید به آنها نیز بپردازید. برای جمع آوری یک سیستم مناسب در کاربری های مختلف نیاز به استفاده از تجربه افراد متخصص در این زمینه خواهید داشت. گروه مهندسی لعل فام یکی از مجموعه های معتبر و باسابقه در عرضه و تعمیر انواع قطعات کامپیوتری، لپ تاپ و سیستم های اسمبل شده می باشد. هموطنان عزیز جهت دریافت مشورت برای انتخاب و خرید قطعه می توانند از طریق شماره های درج شده در وب سایت پی سی کالا با همکاران ما در این مجموعه تماس برقرار نمایند.